Thursday, September 20, 2007

Majlis Sukan Negara Lagi

Minggu ini terpapar dalam laporan kahbar Persatuan Bolasepak Malaysia telah banyak bulan tidak bayar gaji jurulatih. Itu bukan satu perkara maya, sebaliknya hakikat yang tidak boleh dinafikan lagi di depan mata kita.

Berkisar dengan tuduhan penyelewengan Majlis Sukan Negara yang di bawa oleh bekas Jurulatih Gimnastik Negara Cik Yap Yee Yin. Pada 20/09/07 Yap telah sekali lagi menghadirkan diri di ibu pejabat BPR (hari dan waktu sama dengan Tngku Aziz dan Param – 2 orang bekas ketua Transparensi International membuat laporan isu Ketua Hakim Negara) untuk tandatangan kenyataan beliau diiringi oleh peguan sukarelawan yang enggan dikenali identitinya.

Prose situ berlangsung selama 3 jam bermula daripada pukul 3pm sehingga 6pm. Maka, lengkaplah semua bukti dan kenyataan telah diserahkan kepada BPR oleh Yan, kita tunggu apakah tindakan BPR.

Pada waktu yang sama, juga ada pegawai Majlis Sukan Negara muncul di BPR dipercayai untuk kes yang sama. Berikut adalah kenderaan yang dinaiki oleh pegawai Majlis Sukan Negara di depan pintu besar BPR.



Bangunan Ibu Pejabat BPR Putrajay (D6).



Logo BPR: Amanah, Adil dan Tegas.



Banner kemerdekaan 50 tahun masih berkibar di depan pejabat BPR: Malaysiaku Gemilang???











No comments: