Friday, September 14, 2007

Mona Frendy Balik???

Tiba-tiba menerima panggilan telephon daripada seorang kawan marah saya kerana membohongi beliau bahawa malam mempunyai siaran BBC Temubual dengan Menteri Luar, Malaysia.

Dengan kelam-kabut tidak mengetahui pangkal-hujung, selepas itu baru saya difahamkan siaran program tersebut di Astro telah hilang tiba-tiba. Sambil bergurau, mungkin Mona Frendy balik dan tunjukkan kuasanya menggangu siaran Astro! Memang ajaib, suatu rancangan siaran antarabansa hilang tiba-tiba di negara pusaka sendiri????

Temubual itu hanya untuk orang luar negeri???

Pengawal bimbang Rakyat Malaysia tidak faham apa yang dihujahkan dalam Bahasa English???

Rancangan tersebut hanya publisiti murah di luar negara semperna Tahun Melawat Malaysia?

Penganjur bimbang Rakyat Malaysia tahu ucapan sebenar Menteri Luar berhero di luar negara? Luar Biasa!!!

Entah sebab pembatalan (???), di sini kepada sesiapa yang mempunyai internet boleh melihat temubual itu di: http://www.bbc.co.uk/newsa/n5ctrl/progs/07/hardtalk/albar13sep.ram


Anwar Ibrahim pernah ditemubual oleh Aljazila cerita tentang kepincangan kerajaan Malaysia, khasnya skandal permintaan komisen membeli jet perang Shukoi dan Kapal Seram mencerca ribuan juta ringgit. Entah kenapa nama-nama yang disebut BERAT-TULANG mengambil tindakan mahkamah ke atas Anwar, sepertimana Anwar mendakwa Timbalan Ketua Pemuda UMNO menfitnah beliau sebagai agen Yahudi and Amerika.

Cukup aneh, temuduga Anwar boleh mendapat ruang siaran, tetapi temubual penyandang Menteri Luar kerajaan hilang? Tersekat? Rosak? Tergendala?

Siapa boleh berikan jawapan? Sebab-sebabnya bukan Rahsia Rasmi kut?

No comments: