Monday, March 19, 2007

Pilihanraya Kecil DUN Machap Melaka

Terlebih dahulu kami ingin mengucapkan takziah kepada keluarga YB Fu semoga keluarganya boleh menerima takdir Tuhan dengan tabah dan bersemangat.

Pada hemat saya, sedangkan kita berhadapan dengan seekor gergasi, kami merasakan matlamat utama kita adalah mengalahkan gergasi BN agar semangat gabungan pembangkang dapat ditingkatkan untuk menghadapi pilihanraya umum ke-12 dijangkakan tidak lama lagi.

Tanpa mengira mana satu parti mewakili gabungan pembangkang, baik Keadilan mahu pun DAP atau PAS, kami percaya maufakat yang paling mustahak adalah mencari seorang calon yang berpotensi paling besar boleh menang. Perebutan antara parti pembangkang hanya menguntungkan BN semata-mata sambil menjadi ejekan mereka.

Umpamanya, jikalau parti A berkeras untuk menghantar calonnya padahal peluang adalah paling tipi situ tidak bermakna. Ini kerana kalau menang pun tidak akan menyandang jawatan itu lama kerana pilihanray 12 akan tiba bila-bila masa serta kedudukan kerajaan negeri BN tetap tidak tergugat juga.

Selepas membaca berita terbaru kemungkinan Keadilan akan mencadangkan Cik Ginie Lim sebagai calon; melalui carian terdapat beberapa keeping gambar beliau dalam aktiviti yang terlibat:

















No comments: