Friday, July 06, 2007

Angkatanmuda Keadilan Buang Masa Lagi

Saya rasa kesal tetapi ‘tabit’ kepada barisan kepimpinan Exco Angktanmuda Keadilan (AMK).

Saya kesal dengan AMK kerana mereka sekali lagi membazir masa pegawai polis dan sumber kerajaan (rakyat) dengan membuat 2 lagi laporan polis mendesak siasatan atas prasangkan SMART Tunnel dan tragedy 513.

Saya berpendapat tersebut kerana saya penuh yakin laporan mereka hanya sia-sia sahaja kerana pihak berkuasa tidak akan mengambil tindakan susulan; sungguhpun janji-demi-janji telah diluahkan bahawa semua laporan akan disiasat sepenuhnya.

Atas sebab itulah saya kesal, tindakan mereka hanya takat menambah 2 lagi kes TERGANTUNG dan menyibukan pihak Cawangan Khas untuk membuat risikan politik untuk jaga kepentingan BN.

Sebaliknya, saya kagum dengan semangatnya kerana dengan penuh kesedaran akan tanggungjawab seorang rakyat wajib sentiasa menenghakan keadilan dan kebenara. Atas dorongan semangat ini, mereka telah dan akan terus berhempas-pulas untuk lakukan pendedahan-demi-pendedahan walaupn tidak ada tindakan susulan polis.

Kita sering dengar seruan minta rakyat bekerjasama dengan polis, berikan maklumat dan sebagainya, tetapi kedukacitaan sedemikian berterusan.

Kenapa? Bagaimana kita boleh memperbaiki keadaan ini? Sampai bilakah kepekakan dan kebisuan ini akan berlarutan? Tolonglah ada sesiapa yang boleh kongsi bersama pandangannya?......

No comments: