Sunday, July 29, 2007

Selamat Pulang PM

Kita bersyukur dan merasa riang atas kepulangan Perdana Menteri kita berbulan madu di Australia selama 10 hari.

Barangkali atas sebab keselamatan, percutian PM tidak diumumkan dengan rasmi. Begitu juga dengan kepulangannya. Saya percaya dengan itu, PM mempunyai ruang keluarga sendiri.

Semoga dengan keriangan PM kita akan diberkati ilham dan pedoman daripada Tuhan agar lebih tegas melaksanakan tugas yang diamanahkan seperti benar-benar memerangi rasuah.

Demi memelihara kewibawaan dan menyakinkan kerajaan Islam Hadhari, adalah lebih baik mengumumkan hasil siasatan kes yang dilaporkan oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri.

Saya yakin dengan mpengumuman ini pasti akan dapat menyumbat mulut parti pembangkang menggunakan isu-isu ini untuk mencari publisiti.

Pada pandangan saya, ini adalah satu langkah yang perlu dan boleh dilaksanakan dengan segera sebelum membebankan BN khasnya pada PR-12 akan datang.

Tambahan pula, Malasysia sebagai Pengerusi Negara-negara Islam, nampaknya masih banyak keganasan yang timbul seperti di Iraq, Ahanistan dan Pakistan. Pengeboman bunuh diri sedikit sebanyak telah memberikan imej negetif ke atas nama agama.

Dengan itu, OIC wajar memainkan peranan yang lebih aktif untuk memperbetulkan keadaan ini. Setuju?

No comments: