Saturday, July 14, 2007

Pengenalan Yang DiPertua Pas Shah Alam

Dalam karangan sebelum ini, saya telah memetik pendirian Pas dalam isu penggunaan Bahasa English mengajar Sains dan Metematik. Pas, melalui Exco Pusatnya En. Khalid Samad merangkap Yang DiPertua Kawasan Shah Alam Pas telah membentangkan satu kertas kerjanya bersama 'Dongjauzhong' minggu lalu.

Di sini adalah sedikit sebanyak gambar yang melibatkan kegiatan Khalid Samad di sekitar Shah Alam. Pada pengamatan saya, beliau merupakan seorang peramah dan senang diajak berunding.

Pas Shah Alam dibawah kepimpinan beliau telah menjalinkan hubungan baik dengan semua parti politik khasnya pembangkang dan masyarakat awam. Contoh yang paling jelas adalah, Pas Shah Alam tidak pernah menolak masyarakat bukan Melayu / Muslim, sebaliknya setiap tahun Pas menganjurkan program kemasyarakatan seperti Majlis Hari Raya Cina di sekitar Berkeley. Sepertimana boleh lihat dalam gambar di bawah, mereka juga mengaihkan makanan dan angpau kepada masyarakat Cina yang kurang berada demi kongsi bersama suasana perayaan.








No comments: