Friday, November 17, 2006

Pencuri Yang Tidak Bijak Mencuri???
Petang kelmarin, saya telah diberitahu oleh seorang kawan saya yang berkerja di sebuah pertubuhan social yang bernama Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi yang berpejabat di Kelana Square telah dipecah pintu masuk oleh pencuri.

Gerak merupakan sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang dianjurkan oleh beberapa orang individual yang memperjuangkan demokrasi sebenar dan anti korupsi.


Pejabatnya yang terletak di Tingkat 10, Blok B, Kelana Square pada pagi ini telah memeranjatkan pekerjanya kerana pintu pejabat telah dirempuh pecah. Selepas diamati, semua laci dan almari telah digelejah oleh pencuri, banyak dokumen telah kucar-kacirkan.

Apa yang lebih anih adalah, pejabat tidak mengalami kehilangan harta-benda seperti notebook computer dan benda lain bernilai lebih tinggi. Setelah semakan, Gerak mengesahkan pejabatnya hanya kehilangan beberapa keping dokumen dan thumb drive. Laporan lanjut boleh layari: http://www.gerakmalaysia.org.

Oleh itu, saya menganggap pencuri mungkin kurang bijak mencuri barang harga tinggi, sebaliknya thumb drive itu hanya kurang dari $100.00.

Akibatnya kerosakan itu, Gerak mengalami kerugian lebih besar dalam kerja memperbaiki pintu dan tukar kunci pejabat. Pengurusan Gerak masih bertanya-tanya, siapa dan apa motif pencuri itu???

No comments: