Sunday, June 10, 2007

Lagi Kongres PKR di Seremban

Kongres PKR di Seremban akhir bulan lalu jelas menunjukkan PKR adalah sebuah parti pelbagai kaum. Ia bukan sahaja tergambar dalam barisan kepimpinan, malahan juga jelas kelihatan dalam percampuran perwakilan daripada segenap lapisan masyarakat, keturunan dan agama. Di sinilah medan paling sesuai untuk negara majmuk seperti Malaysia. PKR tidak ada ruang sedikit pun untuk orang fanatik dan ekstrimis baik perkauman ataupun agama.

Gambar berikut adalah penyertaan beberapa orang pimimpin keturunan Cina: dari kira Sdr. Lau Teik Hai (Ketua Biro Penerangan Angkatanmuda Pusat), Sdr. Tan Seng Toh (Naib ketua Angakatanmuda Pusat), Ming Khai (Exco Angkatanmuda Pusat) & Sdr Hee (Ketua Bahagian PJU, Selangor).

Sementara perwakilan daripada rombongan Bahagian Shah Alam pula, gambar di bawah menunjukkan sebahagian perwkilan. Dari kiri Sdr. Harriss (Naikb Ketua Bahagian), Sdr Nazmi (calon MPT dan Setiausaha Bahagian), Sdr. Nasir Khan (Ketua Bahagian), Sdr Bendari Bahagian & Sdr. Rozai (Ketua Angkatanmuda Bahagian).

Perwakilan yang tidak dalam gambar termasuklah: Pn. Animah, Dr. Daroyah, Pn Siti, Sdr. Richard, Sdr. Cheah SS & Sdr Tan.

Hanya orang MCA dan MIC kata PKR adalah sebuah parti Melayu yang tidak ada ruang untuk masyarakat bukan Melayu. Inilah bukti tuduhan mereka tidak benar sama sekali.

No comments: