Wednesday, October 24, 2007

Rakyat Rugi RM3 Juta Lagi!!!!

Kata Hakim Mahkamah Tinggi: ini satu penangkapan yang ‘unlawful, shameful & disgraceful’. Ia boleh diterjemahkan sebagai ‘Ketidak-sahan, Kemaluan dan Kekejian’.



Sekali lagi, oleh kerana tindakan keganasan pegawai berkuasa tinggi yang bersifat “Ketidak-sahan, Kemaluan & Kekejian” maka hari ini mereka terus bebas daripada bertanggungjawab, sebaliknya RAKYAT PULA TANGGUNG RUGI HAMPIR RM3 JUTA untuk membayar pampasan.




Setiap rakyat terpaksa menyumbang RM0.10 untuk perbuatan 3K ini.

Jika terbukti dalam Mahkamah Tinggi ada pihak yang melanggari undang-undang, kenapa pula tidak ada tindakan disiplin dikenakan ke atas mereka yang menyebabkan rakyat rugi hamper 3 juta.



Sepertimana pendakwa kes ini yang ditelanjangkan, diseksa, dikutuk, dipukul, didera, dimaki-hamun, diperli, diejek dan sebagainya dari segi fizikal badan dan psikologi, di manakah keadilan untuk pesalah-pesalah kes ini? Ada yang naik pangkat tinggi, ada yang pencen dengan lumayan daripada wang cukai rakyat.

Adakah ini bermakna tindakan pesalah ini memang mendapat persetujuan kerajaan untuk mendera warganegara sendiri? Jika tidak, apakah tindakan susulan kerajaan kepada orang yang melanggar etika perkhidmatan?

Mungkin oleh keraja inilah, ASEAN tidak berani bersuara dalam isu Myanmar sebab nanti TEPUK AIR KENA MUKA SENDIRI?

No comments: