Monday, October 29, 2007

Beginilah Kualiti Wakil Rakyat UMNO

Menurut rekod pencatatan Dewan Rakyat pada 22/10/07 mukasurat 41 (lihat petikan di bawah) telah mengesahkan tahap menteliti Ahli Dewan Rakyat kita amat tinggi.

Menurut laporan tersebut, ada seorang Ahli Parlimen telah menggunakan perkataan "PUKI MAK" untuk mengutuk pihak yang tidak bersependapat dengannya.



Pisang sudah banyak kali berbuah (bukan 2 kali sahaja), namun rekod sejarah Malaysia terus memberangsangkan. Beberapa bulan yang lalu telah berlaku tuduhan wanita Ahli Dewan Rakyat setiap bulan pun bocor ketika mempertahankan kepincangan projek kerajaan yang memang banyak kecacatan.

Tahun lalu, rakyat juga telah menyaksikan bagaimana Ahli Dewan Rakyat minta penguatkuasa tutup sebelah mata terhadap syarikat yang melanggari perundangan negara.

Tidak kurang sensasi juga, orang yang menggunakan perkataan lucah itu menuduh wakil Jelutong yang menggunakan kerusi roda akibat daripada kemalangan sebagai hukuman Tuhan ke atas mereka yang menduduki kerusi roda.

Petang tadi, ahli tersebut telah mengemukakan mohon maaf tanpa bersyarat dalam Dewan Rakyat sendiri.

Yang menjadi persoalan kepada rakyat adalah:

Adakah mereka ini benar-benar insaf dan tidak akan berulang lagi pada masa akan datang?

Apakah pendirian kerajaankhasnya Menteri menjaga Perundangan dan Parlimen? Adakah kerajaan sokong tingkah-laku mereka atau tidak? Adakah ini corak budaya Islam Hadhari Barisan Nasional?

Adakah ini membuktikan kegagalan partinya membendung tindakan liar seumpama ini melalui pendidikan agama masing-masing?

Oleh kerana itu, dalam sebuah karangan yang diterbitkan dalam Sin Chew Jit Poh (di bawah) telah mencadangkan golongan liat ini patut diasingkan ke bulan.

Apa pendapat anda untuk menguruskan golongan ini?

No comments: