Wednesday, April 25, 2007

Generasi Baru Di Ijok

Percayakah inilah wajar baru penduduk di Ijok?

Walau bagaimanapun, sila rujuk kepada http://arifabdull.blogsome.com/2007/04/24/n11-ijok-bn-pasti-akan-menang-di-ijok untuk pengetahuan siapakah mereka sebenarnya.

Tidak ketinggalan juga anda wajib membaca http://ijok2007.wordpress.com/2007/04/25/tan-sri-khalid-dan-krishnasamy-diserang/ untuk ketahui siapakah pengganas sebenarnya.

Tidak kurang sensasi, tidak dapat tidak anda dijemput untuk membaca penerangan ini http://malaysia-today.net/blog2006/reports.php?itemid=4107 kemungkinan besar datuk dan nenek anda akan datang ke Ijok mengundi.

Dengan memetik karangan yang sama, memang benar kita bayar gaji pekerja SPR, perbelanjaan SPR tetapi SPR SANGGUP menjadi kerbau cucuk hidung UMNO dan BN kerana:

a. SPR menjual senarai pengundi dengan harga puluhan ribu (kalau tak silap saya, RM50,000 untuk sekeping CD). Adakah SPR satu pertubuhan orientasi keuntungan? Jika tidak kenapa menjual CD dengan harga lebih tinggi daripada sebuah rumah kos rendah yang hanya dalam lingkungan RM30~42,000? Apa motif penjualan ini, untuk menyusarkan parti yang jujur (maka miskin kerana tidak korup) kerana tidak mampu bayar?

b. Kandungan yang disalurkan kepada parti biasa tidak mempunyai maklumat lengkap seperti alamat penuh; tetapi SPR menyalurkan maklumat penuh kepada 'pemegang tali hidung SPR (UMNO/BN). Kenapa ini berlaku? Adakah ini bentuk keadilan Sistem Islam Hadhari? Mengapa pula SPR sudi dicucuk hidungnya???????

Kesimpulannya: mungkin keadilan yang sebenar hanya boleh dituntut di Akhirat untuk menghukum mereka yang curang daripada amanah rakyat. Dukacita kita membaca berita demi berita keganasan demi keganasan, lempar batu sembunyi tangan sehingga calon telah dua kali diserang oleh orang XXXX/XX.

Adakah ini tamdun kita?

Adakah ini budaya kita?

Adakah ini ajaran agama kita?

Adakah ini warisan nenek-moyang kita?

Adakah ini teladan kepimpinan ketua kita?

Adakah ini keadilan yang dilaung-laungan oleh semua pemimpin kita?

No comments: