Friday, November 30, 2007

Jika Saya Menteri Pelancongan

Jika saya penyandang Menteri Pelancongan, saya akan beritahu seluruh dunia bahawa:

Malaysia adalah sebuah negara demokrasi di mana rakyat kami bebas berhimpun. Pelancong tidak perlu bimbang di mana kerajaan mempunyai ribuan tenaga pasukan berunifom mengawal mereka.

Pelancong tidak perlu bimbang keselamatan mereka panorama ini adalah perkara lumrah seperti di Filipina rakyatnya tidak berketempiran walaupun tentera cuba merampas kuasa dengan menakluki hotel 3 hari yang lalu. Restoran dan penghuni hotel terus makan tidak peduli kehadiran tentera.

Dengan adanya pancuran air meriam, sebenarnya ia memberikan satu pemandangan yang unik tidak boleh dilihat di luar negara. Ada gambar menunjukkan serpihan air turut menghasilkan warna Pelangi juga. Maka, pelancong boleh saksi sendiri kedemorasian Malaysia; walaupun ada pihak yang berkata "Malaysia demo-kasi, lepas demo baru dia kasi" adalah tidak benar.






Selain daripada itu, sebenarnya pancuran air meriam ada boleh memcuci (membersihkan) udara di Kuala Lumpur dan sambil memcuci lantai jalanraya. Ia sebenarnya bukan satu tindakan pembaziran sumber alam semulajadi.

Bagaimana hujah saya? Bolehkah ia diguna-pakai? Kalau anda tidak terima masuk akal pun, saya tidak peduli; janji orang yang tidak sehaluan ditekan sajalah.

No comments: