Saturday, December 01, 2007

Pimai Pimai Suruhanjaya DiRaja Hilang

Kehebohan video klik sudah hampir 3 bulan. Sikap acuh tak acuh pihak kerajaan jelas kelihatan.


Seandainya kerajaan pandang berat atas kewibawaan sistem kehakiman atas tuduhan pra-aturan lantikan dan konspirasi kumpulan untuk merampas barisan jawatan pentadbiran kehakiman; sudah pasti perkara ini wajib diberikan keutamaan. Sikap lepaskan batuk di tangga menerusi lantikan Panel 3 Orang yang lumpuh kerana ketiadaan kuasa.

Kini, pengumuman kesediaan kerajaan membentuk Suruhanjaya DiRaja sudah lalu 3 minggu; namun ia tetap alami kesukaran "kelahiran" yang kita tidak faham apakah udang di sebalik batu.

Telinga Besar memang senang mendengar; tetapi jika hanya kadar dengar tanpa tindakan; ia tiada beza dengan kata orang yang beromong-omong kosong di tepi jalan.

Kini, tampil pula seorang saksi tambahan yang dituduh oleh abangnya sebagai seorang tidak suiman; nampaknya Telinga Besar masih mendengar sahaja.

Pada saat ini, kita pada menyoal kepada Menteri yang menuduh blogger sebagai penipu, peserta perhimpunan aman sebagai penyagak; apakah saluran alternatif yang ada untuk memasukkan suara rakyat kepada orang yang selamba seperti orang pekak?

No comments: