Friday, December 14, 2007

Himpunan 16/12/07 Puchong Boleh Jadi?

Menurut aduan penduduk 4 taman sekitar Puchong Saujana telah menyuarakan bantahan terhadap rancangan kerajaan negeri Selangor untuk menjadikan tanah bersebelahan dengan rumah kediamannya menjadi tapak kubur awam.

Kelulusan perancangan ini tidak berbincang mahupun dimaklumkan dengan persatuan penduduk setempat. Dengan cara mendadak, pengumuman dilakukan oleh pihak BERKUASA.

Lantaran itu, persatuan penduduk berganding-bahu tidak mengira susah dan mengalirkan peluh merayu kepada semua jabatan kerajaan, pemimpin tertinggi negeri, tempatan dan wakil rakyat yang pernah BERSUMPAH akan berkhidmat untuk rakyat pada pilihanraya 2004.

Memorandum demi memorandum secara aman, surat rayuan MENGEMISKAN bantuan yang dihantar oleh persatuan penduduk kepada semua Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor. Kecuali wakil daripada Sg Pinang dan Sekinchan, kesemuanya bagaikan BATU JATUH DALAM LUBUK ataupun MENOLAK HANTARAN POS BERDAFTAR.

memang saya tidak mempunyai kepentingan dalam soal ini, namum sebagai seorang rakyat yang prihatin sentiasa pegang kepada Prinsip RUKUNEGARA merasakan ia merupakan satu KEAIBAN atau KEMALUAN kerana sikap wakil rakyat yang angkuh, sombong serta bagaikan MAHAGURU SELAMBA BUTA, BISU DAN PEKAK terhadap rintihan rakyat.

Keputusan Mahkamah Tinggi semalam dalam pembicaraan Kes Kg Berembang telah membuktikan penyeksaan ke atas golongan miskin tanpa mengira Melayu, Cina @ India sama sekali. Akibat daripada sikap salahguna kuasa dan KETIDAK-PERDULIAN WAKIL RAKYAT, telah mengakibatkan ratusan warga tempatan asli terus terseksa dalam khemah berkualiti 'KEM PERLARIAN' di Kg Berembang.

Biar balik dalam soal Puchong Saujana, ahli Perlimen Puchong PERNAH berjanji untuk berdiri teguh bersama rakyat untuk memperbetulkan keitdak-sempurnaan yang telah dan sedang berlaku. Sudah 2 tahun berlalu, janji masih tetap menjadi janji.



Ekoran itu, difahamkan persatuan penduduk berhasrat untuk menghantar sekali lagi memorandum ketidak-puasan ke atas JANJI KOSONG WAKIL RAKYAT pada 16/12/07 ahad akan datang.

Yang merunsingkan penduduk ialah masalah kebenar berhimpun telah menular di mana mereka telah berkali-kali dinasihatkan untuk TIDAK berbuat demikian atas sebab-sebab yang membudak-budakkan pengundi. Oleh itu, biar kita bersama-sama menjadi penyaksi sejarah, sejauhmanakah DEMOKRASI MALAYSIA dimana WAKIL RAKYAT SUDI BERJUMPA WAKIL RAKYAT CARA BERKUMPULAN AMAN?



Kesimpulannya, adalah menjadi tanggungjawab saya, anda dan kawan-kawan semua untuk menilai sistem dan keikhlasan mana-mana parti yang bakal bertanding dalam pilihanraya yang akan datang. Beritahulah seramai yang mungkin pandangan anda. Berbincanganlah dengan ikhlas mana-mana calon yang patut rakyat memberikan mandat baru.



Keputsan dalam tangan anda. Pilihan anda juga akan menentukan keselahteraan anak-cucu serta zuriat anda sendiri juga.

Untuk malumat lanjut, sile rujuk kepada:

1. http://sct-saujanapuchong.blogspot.com/.

2. http://endura.multiply.com/photos/album/100/SCT_protest_12_August_2007.

No comments: