Friday, May 11, 2007

Perbandingan PAS dan BN

MCA, Gerakan dan MIC khasnya memang garang dan champion dalam usaha mengeksploitasikan isu negara Islam, terutamanya kepada masyarakat bukan Melayu. Kononnya, DAP telah menggadai maruah dan hadapan bangsa kerana bersekongkor dengan PAS dan Keadilan untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Islam.

Dengan memetik kenyataan bekas Timbalan Ketua Menteri Sabah (yang baru letak jawatan kerana ditindas dan dianak-tirikan oleh UMNO) telah membuat kenyataannya bahawa: ‘Kerajaan PAS Kelantan membenarkan pembinaan Buddha yang terbesar di dunia dalam negeri Kelantan, tetapi Ketua Menteri Sabah dan UMNO membatahkan kelulusan membina sebuah tokong di Kudat’.

Tidak ketinggalan juga termasuk UMNO, apakah pendirian isu di Sabah ketika menonjol jari menuduh keekstriman PAS? Saya di sini bukan untuk membela pihak PAS, tetapi perbandingan telah jelas membuktikan siapa yang jujur, ikhlas sebaliknya siapa yang pandai selamba dan sentiasa berkata bohong?

Pemuda MCA yang teramat lantang dalam isu royalty lagu PPM dan menyerang Penasihat Parti Keadilan sebagai pemunca semua masalah pendidikan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan, kenapa Ketua Pemuda dan Setiausaha Agong yang memang cekap mengambil publisiti murah membisu?

Adakah MCA memang termakan ubat bisu kerana ADUN di Dewan Undangan Negeri Selangor pun memang selalu bisu (lihat karangan awal)?

No comments: