Thursday, August 23, 2007

Kepelbagaian Dalam Parti Keadilan Rakyat

Kebalakangan ini, UMNO dan MCA sudah lebih agresif untuk menunjukkan belang masing-masing sebagai jaguh keturunan masing-masing. Pemimpin UMNO mengertak MCA diam dalam isu Negara Islam umuman TPM.

Minggu lalu, Ketua Pemuda MCA pula membalas mengibarkan keris adalah tanda keganasan, sebeliknya pemimpin negara wajar mengibarkan Perlembagaan. Lebih daripada itu, teks ucapannya yang tidak diterjemahkan dalam Bahasa Malaysia menyatakan: Orang Tidak Mencabar Saya, Saya Tidak Mencabar Orang; Jika Orang Mencabar Saya, Saya Pasti Mencabar Orang.

Lantaran itu, Timbalan Ketua Angkatanmuda Parti Keadilan Rakyat segera membongkarkan kehiproprikan UMNO dan MCA itu. Faris Musa menyatakan semua ini adalah satu permainan politik BN agar rakyat bertakutan dan UMNO / MCA terus menangguk ikan di air keroh dengan memecah-belahkan perpaduan rakyat.

Sebaliknya, gambar membuktikan kepelbagaian Parti Keadilan seperti berikut:

Timbalan Presiden Parti Dr Syed Husin, Ketua Angkatanmuda Shamsul Iskandar, Naib Ketua AMK Manikawasagam dan Shaidah.

Barisan kepimpinan dan penyokong Keadilan berbagai keturunan sentiasa bertemu, berbincang dan berkerja: Gunalan – EXCO AMK Pusat, Cheah Sang Soon – Niab Ketua AMK Selangor, Ming Kai – EXCO AMK Pusat, Khairul Anwar – Naib Ketua AMK Pusat, penyokong dan Nurin bekas Ketua AMK Johor.

Faris Musa – Timbalan Ketua AMK Pusat yang membidas sendiwara UMNO-MCA dalam merebut kejuaraan jaguh memainkan isu perkauman.

Cheah dan Shamsul bersalaman.

Low Teik Hai – Ketua Penerangan Angkatanmuda Pusat.

No comments: