Sunday, July 19, 2009

Siapa Pembunuh Teoh Beng Hock?

Seorang pemuda bernama Teoh Beng Hock berkhidmat sebagai Setiausaha Politik Exco Kerajaan Negeri Selangor merangkap ADUN Sri Kembangan telah ditahan oleh pegawai Suruhanajaya Pencagah Rasuah Malaysia di tingkat 14, Bangunan Masalam, Shah Alam pada lebih kurang 5.00pm 16/07/09.

Pada lebih kurang 1.30pm 17/07/09 dikatakan kononnya mayat mendiang Teoh dijampai tersadai di bakoni tingkat 5. Beginilah keajaiban Malaysia Boleh dan 1 Malaysia.

Perkara lain terpulang kepada kefahaman saudara/i budiman sendiri tentang bagaimana / bila / siapa yang menyebabkan ia berlaku?????

Inilah pemandangan bangunan Plaza Masalam, di mana Ibu Pejabat SPRMK Negeri Selangor terletak di tingkat 13 & 14.


Batu tanda Bangunan yang telah menjadi satu keaiban terbesar bagi SPRM!

Di sebelah bangunan berhadapan dengan Concorde Hotel, atas bumbung Oldtown Kopitiam inilah mayat mendiang Teoh Beng Hock tersadai. Bakoni ini tidak berbumbung, memang TUHAN dapat lihat dengan jelas dan TAHU segalanya bagaimana badannya boleh terbuang di situ!

Keadaan pejabat SPRM di tingkat 14 lebih kurang 5.oopm. Pintunya terkunci untuk menghalang kepimpinan masyarakat dan para wartawan memasuki pejabatnya.

EXCO kerjaan Negeri Selangor YB Tuan Ronnie Liu juga gagal diberikan maklumat terkini, beliau tiada pilihan kedua melainkan membuat kenyataan akhbar di depan pintu masuk pejbat SPRM.

EXCO kerajaan Selangor YB Dr. Halimah dan ADUN Sri Muda YB Tuan Shuhaimi Shafiei turut mengejar ke tempat kejadian, dukacitanya tidak ada sebarang maklumat diberikan oleh pihak yang bertanggungjawab menangkap mendiang Teoh Beng Hock.
Antara kenyataan YB Dr. Halimah di SUK pada 18/07/09, 12.00 tengahari selepas mendengar kezaliman SPRM ke atas seorang Ahli Majlis Perbandaran Kajang: "Saya harapa pegawai yang melakukan kezaliman itu bukan seorang muslim". Bagi YB Dr. Halimah, tingkah laku pegawai yang malakukan kezaliman walaupun dirahsiakan namanya dianggapkan telah memalukan segenap masyarakat penganut Islam di mana Hukum Islam itu mengHARAMkan kezaliman ke atas semua umat manusia.

YB Dr. Hlimah dan YB Tuan Shuhaimi cuba berunding dengan pengawal pintu menemui ketua keselamatan banguna untuk melihat janazah mendiang Teoh tetapi gagal. Entah sebab sebenar pihak atas tidak benar melihat keadaan mayat walaupun sebagai Wakil Kerajaan Negeri Selangor. Terimbas dalam fikiran saya, kedua-dua YB ini berani kerana benar......

Di sinilah mayatmendiang tersadai di situ. Sampai hari ini, selain daripada kumpulan terlibat menamatkan nyawanya, kerajaan negeri juga masih tidak tahu kejadian sebenar.

Akibat kegagalan wakil kerajaan negeri Selangor merangkap doktor dan peguam melihat tempat mayat disadai, semua pemimpin Pakatan Rakyat membuat satu lagi kenyataan media di depan pintu masuk bangunan Plaza Masalam.

Banyak lagi gambar-gambar tambahan, bersambung.......

No comments: