Tuesday, December 22, 2009

Democracy Medal Award Untuk DSAI

Pada 21/12/2009 di Shah Alam Convention Centre thelah diadakan majlis penyampaian anugerah demokrasi kepada Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor Yang Berhormat Dato' Seri Anwar Ibrahim. Upacara ini dipengerusikan oleh Dato' Menteri Besar Tan Sri Dato Khalid Ibrahim sendiri dengan disaksikan oleh ratusan wakil rakyat, pegawai tinggi kerajaan setra wakil kedutaan luar negeri.

Anugerah ini membayangkan pengikhtirafan antarabangsa atas sumbangan dan pengorbanan yang telah dilakukan oleh YB Dato Seri pada dekad yang lalu.


Bersama dalam gambar ini adalah Ahli Majlis Subang Jaya En. Cheah Sang Soon (dari kiri), Ahli Majlis Bandaraya Shah Alam En. Kamarudzaman dan En. Tan AK serta Setiausaha Majlis Perbandaran Subang Jaya En. Selamat.

Dato Menteri Besar Selangor Tan Sri Dato Khalid Ibrahim menyampaikan anugerah tersebut kepada YB Dato Seri Anwar Ibrahim.

Pentas utama majlis penyampaian.

Penenrima anugerah YB Dato Seri diberikan peluang ucapan penerimaan.

Dato Menteri Besar Selangor sedang sampaikan ucapan pengenalan anugerah tersebut.

Keriangan jelas terpahat di atas wajah Ahli Parlimen Kapar YB Manikawasagam dan Ahli Majlis Perbandaran Klang En. Azmizam.

Ahli Parlimen Batu YB Tian Chua dan YB Dr. Hatta Ramli, YB Dato Seri Anwar Ibrahim, ADUN Skinchan YB Ng Swee Lim dan Ahli Majlis MBSA En. Kamardzaman.

YB Dato Seri sedang bincang sesuatu dengan wakil duta asing.

Senyuman antara Dato Menteri Besar Selangor Tan Sri Dato Khalid Ibrahim, ADUN YB Dr. Rani, Ahli Parlimen Shah Alam YB Khalid Samad dan Ahli Majlis MBSA En. Kamarudzaman.

Bekas Ahli Majlis Kuala Langat En. David Cheong turut hadir.

Exco Kerajaan Negeri Selangor YB Ronnie Liu dan Ahli Parlimen YB Dr. Hatta Ramli.

Exco Kerajaan Negeri Selangor YB Dr. Xavier Jayakumar selaku Ketua Cabang Kota Raja PKR dan Setiausahanya En. Kamarudzaman Sanusi.

Kemeriahan majlis anugerah disusuli dengan jamuan makan tengahari.

No comments: