Wednesday, December 10, 2008

Suasana Di Bukit Antarabangsa

Tragedi keruntuhan tanah di Bukit Antarabangsa Ampang jelas membuktikan bahawa memang pisang berbuah dua kali. Masih jelas dalam ingatan kita, tempat yang sama telah berlaku banyak kali, di antaranya keruntuhan Bangunan Highland Tower yang memeranjatkan sedunia.

Namun demikian, tragedi berulang lagi minngu lalu. Beginilah sekali lagi menunjukkan kepada kita kuasa bumi jika manusia tidak menghormatinya.


Ahli Parlimen & Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa YB AzminAli mengiringi Menteri Besar Selangor melawati tapak kejadian.


Jelas kelihatan perasaan sedih di wajar EXCO Selangor YB. Elizeberth Wong sambil mendoakan keadaan tidak lebih buruk lagi serta semua mangsa dapat diselamatkan dengan segera. Matanya nyata kelihatan bercahayakan air mata walaupun dia cuba menahan perasaannya.


Bantuan melalui helikopter sedang giat menyalurkan bahan keperluan asas.
.

Setiap hari YB Elizeberth Wong selaku Pengerusi Jawatankuasa Alam Sekitar kerajaan Negeri Selangor meronda tapak kejadian tanpa mengira cuaca, siang atau malam.

Sebagai EXCO yang tidak menafikan tanggungjawabnya, tanpa mengira letih dan masa mengadakan penemuan berkala dengan semua mangsa-mangsa kejadian untuk memastikan bantuan asas disamaikan segera.
.

Demi untuk memastikan hantar bantuan makanan dalam masa tersingkat, YB Elizeberth Wong, YB Gan Pei Nei (Selayang) dibantu oleh petugas-petugas, mereka turun padang ke pasaraya membuat pembelian makanan asas untuk diagihkan.
.


YB Elizeberth Wong sendiri mengagihkan bantuan makanan kepada mangsa sungguhpun hari hujan.
.

Sambil diiringi oleh YB Gan dan ratusan sukarelawan, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Alam Sekitar Selangor YB> Elizeberth Wong tidak berhenti melawat pusat pelarian (penempatan sementara) untuk menenangkan perasaan cemas warga mangsa.
.

http://www.youtube.com/watch?v=VnokC7yITnA Lihatlah tayang video bagaimana kerja-kerja bantuan disalurkan oleh wakil rakyat sendiri.
Tidak ketinggalan juga jaguh dibelakang tirai, pengusaha laman web Media Rakyat juga tidak memencilkan diri daripada menghulurkan bantuan sepanjang masa.





YB Gan turut bantu mengangkut barangan bantu.
.

Ahli Parlimen PJ Utara YB Hee turut sentiasa meluangkan masa dalm proses penyelamat dan bantuan kemanusiaan. Penemuan dengan semua mangsa tanah runtuh diadakan setiap hari.
.


Seorang lagi Wira Tidak Bernama, iaitu abang kepada Sdr. Chan C. K (Pengusaha Laman Media Rakyat) tidak pernah mengeluh sepanjang 10 tahun dalam membantu gerakkan reformasi. Beliau tidak pernah mengharapkan pulangan, tender, jawatan mahupun nama sepatutnya menjadi idola kepada pemimpin yang lain. Tidak ketinggalan juga sebagai pemimpin yang perihatinkan akar-umbi, kita tidak boleh sama sekali lupakan sumbangan mereka / golongan ini. Tanpa mereka, yang pasti ramai anatara kita tidak akan berpeluang untuk menduduki kerusi Yang Berhormat baik di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri.

YB Azmin Ali ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa mengadakan lawatan bersama penduduk tempatan untuk memastikan kerja-kerja bantuan dijalankan dengan baik dan segera.

Ini dia WIRA DISEBALIK TIRAI yang tidak pernah merayukan pangkat, gelaran dan sebagainya. Reformis yang beginilah patut kita sanjungi, tanpa mereka yang pasti tidak ada ramai yang duduk atas takhta keajaan hari ini.

No comments: