Sunday, August 15, 2010

Malis Penerangan Kota Raja

Parti Keadilan Rakyat Cabang Kota Raja telah menganjurkan Majlis Penerangan Isu Semasa pada 08/08/10 di Dewan MPK, Sri Andalas. Penceramah utama majlis ini termasuklah Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Selangor YB Azmin Ali, YB Shuhaimi Shafiei, YB Dr. Xavier Jayakumar, YB Dr. Siti Mariah & YB Ng Swee Lin.

Antara isu-isu semasa yang diterangkan termasuk isu yang diputar-belitkan oleh pemimpin Barisan Nasional tentang masalah kecurian pasir yang memang sudah puluh tahun berlaku sejak zaman BN dahulu.

Adalah difahamkan terdapat blog yang tidak kenalkan diri sengaja menggunakan gambar tipu untuk salah-pandu pembacanya bahawa majli ini hanya mempunyai 3 orang penuntun sahaja.

Adalah tidak beretika dengan memetik gambar daripada blog ini untuk melakukan fitnah sambil mengedit gambar untuk melakukan tohmahan.

Barisan penjeramag yang berani hadapan dengan rakyat sepanjang masa untuk berita benar.

YB Azmin Ali sedang berucap.

YB Dr. Xavier Jayakumar memberikan penerangan kepada para hadirin.

YB Shuhaimi Shafiei yang dituduh sebagai Raja Pasir menerangkan Dasar Kerajaan Negeri Selangor yang telus telah mengancam sumber pendapatan pihak-pihak tertentu yang sebelum ini menikmati hasil tidak legal yang amat lumayan. Ini telah mendesak pihak berkenaan melakukan tohmahan yang pelbagai ke atas kerajaan Selangor.

YB Ng Swee Lin turut hadir berucap dengan penuh semangat.


Sambutan dan penghormatan yang diberikan oleh penduduk tempatan.


Kehadiran yang membanjir dewan terbukti blog yang menyatakan hanya ada 3 pendengar adalah sengaja untuk berputar-belik atau takut dengan kenyataan.


No comments: