Saturday, February 06, 2010

Selangor Galakkan Kruang Guna Beg Plastik

Kerajaan Negeri Selangor memang komitted untuk menggalakkan penggunaan beg plastik untuk memelihara alam sekitar dan ozon bumi.

Sejajar dengan Kempen Hari Tanpa Beg Palstik Selangor pada setiap hari sabtu. Kempen ini mendapat sambutan baik daripada syarikat-syarikat korporat dan komplek beli-belah.

Selain daripada itu, Exco Kerajaan Selangor YB Elizeberth Wong sendiri juga turun padang setiap hari sabtu untuk berikan rangsangan dan kesedaran masyarakat pentingnya kempen ini.

Pada pagi 16/01/2010, YB Exlizeberth Wong dengan diiringi oleh Ahli Parlimen Kelana Jaya YB Luo Gau Ben, ADUN Bukit Gasing dan Ahli Majlis MBSA En. Tan Ah Kow melawat Subang Parade untuk kempen ini.

Keitga-tiga wakil rakyat dijemput untuk gambar bersama dengan pusaukan pengurusan Subang Parade.

Subang Parade berikan sokongan padu bagi kempen ini.

Sidang media dijalankan selepas melawat kedai-kedai dalam Subang Parade.

Kebetulan YB Elizeberth Wong, YB Lou dan YB Alberth bertembung dengan Pegawai Daerah Petaling Dato Zul dalam Subang Parade ketika berkempen. Dato' Zul turut diberikan sekeping beg percuma yang disediakan oleh kerajaan negeri.

YB-YB sedang mengedarkan beg kempen kitar semula "Kempen Tanpa Beg Plastik" kepada pengunjung Subang Parade cara percuma.



Pengurusan Subang Parade turut hadir bersama berikan sokongan terhadap kerajaan negeri Selangor.

Pengurusan komplek menemani YB mengelilingi komplek beli-belah ini.

No comments: