Thursday, December 20, 2007

India Selangor Sokong Pas & PKR

Minggu lalu, Pas Kawasan Kota Raja telah mencipta 2 sejarah baru.

1. Berjaya menganjurkan program penerangan bersama PKR campuran Bahasa Tamil dan Bahasa Malaysia.

2. Berjaya menarik ramai pendengar bukan Melayu, khasnya warga India.

Menerusi penerangan tersebut, semua penceramah memberikan penerangan sebenar dan menyeru semua keturunan mengamalkan semangat muhibah dan bertoleransi antara satu sama lain. Tenang menghadapi semua cabaran ataupun hasutan daripada pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

Di antara penceramah utama, bekas calon Parlimen Kota Raja Dr. Siti Mariah menjelaskan pentadbiran kerajaan Kelantan merupakan satu teladan yang yang baik sebagai bukti Pas menghormati kebebasan beragama. Dia memetik kerajaan Kelantan membenarkan pembinaan patung Buddha yang berbesar di Asia Tenggara sungguhpun Pas yang memerintah.
Adalah tepat pada masanya semua pihak termasuk yang berkuasa dan kerajaan menangani semua masalah rakyat tanpa mengira bilangan kertas undi, keturunan dan sebagainya. Semua masalah ini adalah masalah negara jika ketua kerajaan memilih untuk memekakkan diri daripada mendengar suara tangisan rakyat yang miskan dan daif.

Gambar di bawah membuktikan pemimpin pelbagai keturunan menyertai penerangan ini.



Kenyataan Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negari bahawa polis sedang mengawasi pergerakan Hindraf, ini rasiah umum yang tidak perlu beliau ulangi. Maka, seperti biasa wakil kerajaan hadir membuat rakaman sepanjang sesi penerangan paling depan pentas penceramah.



Rautsan hadiran-hadirin telah mendaftarkan diri sedia menawar diri sebagai sukarelawan pembantu pilihanraya akan datang.


Ahli Majis Tertinggi PKR dan aktivis En. Manikawasagam turut berucap dalam Bahasa Tamil.



Semangat bekas dan bakal calon Parlimen kawasan Kota Raja, Dr. Siti Mariah sedang berucap dengan penuh semangat keMalaysiaan. Beliau tidak mengapi-apikan diri sebagai perjuang bangsa; sebaliknya sebagai pembela yang ditindas, miskin dan teraniaya.



Penerangan Setiausaha Agung PKR Tan Sri Khalid berkongsi pengalaman kepincangan sistem pengurusan yang sedia ada.



Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor merangkap YDP Pas Kawasan Shah Alam turut menyumbang pendapat dan pendirian Pas dalam isu merunsingi rakyat jelata.



Akhirnya, Penasihat PKR sebagai penggulung menegaskan kewajipan bersikap sederhana jika ingin menjadi seorang pemimpin rakyat.






No comments: